HOTLINE

info@biznisweb.sk

 

Staňte sa fanúšikom BiznisWebu:

podnikanie-blog.sk, podnikanie na internete, blog o podnikaní na internete Biznisweb tvorba www stránok na Google + Biznisweb tvorba www stránok na Facebooku Biznisweb tvorba stránok na Twitteri Biznisweb tvorba web stránok na YouTube Biznisweb RSS

Často kladené otázky - FAQ

Štatistiky návštevnosti

Ak ste platiacim zákazníkom BiznisWebu, súčasťou služby sú aj štatistiky návštevnosti webu. K webu získate tieto druhy štatistík: mesačné, denné, hodinové, o URL adresách, vstupných a výstupných stránkach, informáciu o miestach, kde sa návštevníci webu zdržali; odkazujúce web stránky, druhy prehliadačov, krajina, z ktorej sú návštevníci webu.

Štatistiky návštevnosti nájdete v sekcii Štart – Štatistiky návštevnosti.

 

štatistiky návštevnosti

 

Vysvetlenie jednotlivých pojmov:

  • Unikátne návštevy = koľko rôznych návštevníkov (z rôznych IP adries) navštívilo Vaše web stránky v určitom časovom intervale (záleží na tom, či sa pozeráte na štatistiky za mesiac, deň, hodinu...).
    Pokiaľ napr. sledujete mesačné štatistiky, tak sa do unikátnych návštev započíta len jedna jediná od daného návštevníka (z presnej IP adresy) – ten sa síce môže na Vaše stránky pozrieť 3x počas mesiaca, ale je zaznamenaná len jedna unikátna návšteva.
  • Počet návštev = ako z názvu vyplýva, jedná sa o celkový počet návštev na Vašom webe za sledovaný časový interval.
    Pokiaľ jeden návštevník navštíví Váš web 14x za mesiac, je zaznamených 14 návštev, ale 1 návšteva unikátna.
  • Stránok = celkový počet zobrazených stránok Vašeho webu/e-shopu počas sledovaného časového intervalu.
  • Hity = vyjadrují číslom „každé zavolanie" (zobrazenie) akéhokoľvek súboru v priebehu sledovaného obdobia.
    Znamená to, že ak máte na stránke napr. 6 obrázkov, 3 audio súbory, počet hitov je 10 (1 stránka + 6 obrázkov + 3 audio súbory).
    Tento údaj však nie je pre sledovanie návštevnosti  dôležitý.
  • Bajtov = celková prenesená veľkosť súboov nielen smerom zo serveru k návštevníkovi webu, ale aj späť, od návštevníka na server (napr. Nahrávanie obrázkov cez FTP). Do tohoto údaja sa nezapočítava veľkosť dát prenesených e-mailovou poštou z e-mailu, ktorý je vytvorený k Vašim stránkam.

 

Návštevy domény/krajiny 
Každý počítač, ktorý je pripojený k Internetu má vlastnú IP adresu. Podľa IP adresy je, vo väčšine prípadov, možné identifikovať, kde sa daný počítač nachádza.
V tejto tabuľke vidíte 10 krajín, z ktorých prichádzali návštevníci Vašich stránok najčastejši. „Neznámý“, „Network“, „Commercial“ aj iné sú súhrnom nezistených IP (zemí).
Opäť vidíte rozdelenie na Stránky, Hity a Bajty – každá je farebne odlíšená na stĺpcovom grafe.
Chcete zistiť viac o konkrétnych krajinách? - kliknite na Úplný Seznam.

 

Hostia (Top 10)
Podľa IP adresy je možné vytvoriť tabuľku „top 10-tich“ najaktívnejších IP adries na Vašom webe = tj. Kto je na Vašom webe najčastejšie (na prvých pozíciách je na 99% aj Vaša IP adresa).
Tabuľka opäť ukazuje počet Stránok, Hitov a Bajtov + posledné návštevy.
Môžete sa pozrieť na Úplný zoznam, ale aj na nepreložené IP (tieto IP adresy nebolo možné preložiť, tj. u preložených IP adries sa zobrazuje aj „koncovka“ .zoznam.sk...).

 

Roboti (Top 10)
Ukazuje počet prístupov rôznych robotov (väčšinou Google a Zoznam), ktorí prichádzajú na Vaše internetové stránky a indexujú ich obsah. Čím lepšie budete mať stránky optimalizované, tým viac zaindexovaných stránok budete mať = tým vyššie sa budete zobrazovať v prirodzenom vyhľadávaní na Google, Zoznam a iných.

Viac o správnej optimalizácii webu sa dozviete v našich radách na reklama.biznisweb.sk alebo na našom blogu o podnikaní na internete - Podnikanie-blog.sk

Trvanie návštev
Z názvu vyplýva, že sa jedná o dobu, ktorú návštevníci na Vašich stránkach strávili. Obecne sa dá povedať, že čím dlhší je čas návštevy, tým lepšie (tým skôr u Vás nakúpia alebo sa budú vracať). Je teda dôležité dbať na to, aby návštevník našiel vždy niečo nové, originálne alebo natoľko pútavé (pre zvýšenie „času trvania návštev), že sa bude vracať/nakupovať/referovať kamarátom, známym,... (pre zvýšenie počtu návštev, ideálne unikátnych :-) ).

Rady čítajte tu

 

Typ súboru
Nie je dôležité sledovať. Jedná sa o výpis typov súborov, ktoré na webe máte a o ich počet zobrazení.

 

Stránky/URL (Top 10)
Každý web sa skladá z rôznych URL adries. Táto tabuľka ukazuje tie najčastejšie navštevované sekcie na Vašom webe.
Znak „/“ = Vaša úvodná stránka.

  • Zobrazené = ceľkový počet zobrazení. Môžete tak zistiť, ktorá stránka je najnavštevovanejšia, najzaujímavejšia a keď kliknete na Úplný zoznam stránky, zistíte aj tie, na ktorých je vhodné popracovať.
  • Priemerná veľkosť = nie je tak podstatná.
  • Vstupné stránky = určuje počet, koľkokrát návštevník prišiel z iného zdroja na danú podstránku.
  • Výstupné stránky = počet koľkrát bola daná podstránka posledná, ktorú návštevník na Vašich webových stránkach navštívil.

Graf je opäť farebne odlíšený.

Výstupné a vstupné stránky sa vzťahujú ku každej návšteve – teda, pokiaľ Vašu stránku navštívil návštevník 10x, tak sa mu počíta každá vstupná a výstupná strana – tj. Budete mať údaj o 10-tich vstupných a výstupných stránkách na daného návštevníka.

 

OS (Top 10) a Browsery (prehliadače) (Top 10)
Nie je podstatné sledovať.

 

Prístup z
Veľmi dôležitý údaj pre správne zvolené aktivity. Môžete sledovať:

  • priama adresa = kto zadal priamy názov Vašej domény/webu (napr. www.biznisweb.sk) – ideálne, keď je tento údaj čo najvyšší
  • odkaz z Internetového vyhľadávača = koľko ľudí prišlo zo Zoznamu.sk, Google.sk a iné.
  • odkaz z inej stránky = koľko návštevníkov prišlo na Váš web z iného zdroja, väčšinou z odkazujúcich stránok (partnerské weby, porovnávače tovaru, ale aj hyperlinky v rámci Vašeho webu = dôležité z hľadiska kvalitného SEO)

Opät platí, že sa môžete pozrieť na Úplný zoznam a na počet stránok (koľko stránok bolo takto zobrazených) a hitov.

Z hľadiska umiestnenia v prirodzených výsledkoch vyhľadávania je podstatné, aby na Vaše stránky odkazovalo čo najviac iných stránok a samozrejme, aby ste mali vhodne prelinkovaný aj svoj vlastný web.

 

Rady nájdete na webe reklama.biznisweb.sk/rady a v sekcii biznisweb.sk/pomoc:

 

Hľadané slovné spojenia (Top 10) a Hľadané výrazy (Top 10)
Už z názvov vyplýva, že sa jedná o najhľadanejšie slová a frázy, na základe ktorých sa návštevníci dostali na Váš web.
Je vhodné na tieto slová inzerovať aj v rámci PPC kampaní.

Čo je to PPC kampaň (platená reklama)? Informácie na našom webe reklama.biznisweb.sk

 

zne
Položka Obľúbené odhaduje, koľko návštevníkov má Vašu webovou stránku mezi obľúbenými – nejedná sa o relevantný údaj.

 

Chybové kódy http
Ukazuje súhrn chýb, ktoré sa zobrazili návštevníkom na Vašom webe – chyby 404 znamenajú, že stránka neexistuje – je vhodné túto stránku „odhaliť“ a poupraviť link (táto chyba vznikne napr. Zmenou URL identifikátora niektorej z podstránok Vašeho webu, na ktorú odkazuje iná podstránka. Táto ju nemôže, po premenovaní nájsť a hlási preto chybu 404, ktorá môže mnoho návštevníkov odradiť od budúcej návštevy).

Novinkou v odstraňovaní chybových kódov je preindexovanie zmenenej (alebo novej) stránky cez Google Webmaster Tools prostredníctvom funkcie Načítať ako Googlebot - viac info tu.

Pre aktivovanie štatistík nás kontaktujte na info@biznisweb.sk

« Späť
Adresa: www. .biznisweb.sk
E-mail:
Heslo:
Vašu novú web stránku budete mať za 5 minút funkčnú.
Test 15 dní zdarma!
Stlačením tlačidla súhlasíte s obchodnými podmienkami služby BiznisWeb (zobraziť)
Design môžete kedykoľvek meniť.
Na výber je viac ako 500 dizajnov.
Je možné vytvoriť aj unikátny dizajn.